Category Archives: Knowing me

Kala memerlukan.. perlu ke…???

Hati perempuankan… lemah.. lembut… betul ke..??? Mungkin… saat dia mula sayang seseorang… dia mula mahukan perhatian… namun.. adakah org itu memahami… sejauh mana dia faham dan ingin memahami…

Perkara yang setiap wanita mahu… adalah perhatian… terutama bila sakit.. dan lemah… amat2 memerlukan dia di sisi… kecil hati apa bila terbiar sendiri…

Malam sepi… sunyi seperti hati ini… tiada gendang berbunyi… rasa terluka memakan diri… biarlah dia sendiri.. mungkin belum sedia lagi…

Adakah aku perlu undur diri…
Membawa jauh ke hujung negeri..
Kecewa dibiar sendiri..
Hati terluka disakiti…

Ketika Aku Berhijab

Alhamdulillah… ketenangan juga yang datang… syukur itulah yang aku lafazkan ketika ini. Namun aku sedih melihat kisah silam ku…walaupun itu tetap aku. Hari ini tergerak hati untuk berkongsi pengalaman ketika berhijrah. Acapkali diutarakan… bila nak bertudung??? Cantik kalau awak bertudung??? Awak dah solat… kenapa masih x nak bertudung??? Dengan pelbagai intonasi pertanyaan… ketika itu.. terasa sinis dengan setiap pertanyaan… menunjukkan Gelapnya hati ini… selama ini ku punya ilmu namun Gagal mengamalkan dengan baik… Hijrah bermula dengan niat… di saat hati terdetik untuk berhijab… aku kuatkan.. perkara pertama.. jauhi perkara2 yg melalaikan aku… yg sering mengatakan ala kan masih muda…. Namun mengimbau masa lalu buat aku menangis… betapa aku ingkar pada suruhanNya… dengan bangga aku memperagakan pakaian yg mendedahkan aurat ku.. berhias… memakai gelang kaki berloceng… dgn niat utk berhias… entah kepada siapa aku berhias…. subhanallah… berdosa diri ini… syukur Allah masih menyayangi aku… memberi diriku kesempatan bertaubat…. Tatkala aku mengatur langkah ke alam pekerjaan, aku ghairah ingin menggayakan pelbagai pakaian yang elegant namun aku lupa semua itu hanya permainan dunia… aku mengejar sesuatu yang aku sendiri tidak pasti.. Perpindahan ke beberapa tempat bekerja membentuk diri ini menjadi insan yang lebih baik.. mengenali kakak – kakak yang menjadi sahabat aku bersyukur terutama bila mengenali kak gee..  sayang benar pada dia.. dah anggap macam kakak sendiri. Dia lah tempat aku menangis… ketawa.. berkongsi cerita.. Transisi untuk aku bertudung sudah semakin dekat, berkat doa orang-orang yang menyayangi diri aku.  Pada tanggal 16 Jun 2012  aku sudah mula berhijab.. Alhamdulillah… namun masih ada yang kurang… kurang.. masih terasa kosong… aku terus mencari jawapan… To be continue

Bahagia dengan cara ku

Hari ini cik terasa nak kongsi pendapat yg tiada seberapa ni.. sebenarnya.. kita selaku manusia kene belajar menikmati bahagia… bahagia yg kecil.. mahu pun yg besar…

Hari ini cik nak bawa uolsss pada satu situasi… bahagiakah anda sekiranya telah berkahwin.. kemudian.. mendapat cahaya mata….. bahagiakah.. ada yang menjawab.. yaaaa.. saya benar2 bahagia.. saya teruja menanti kelahiran baby ini… dalam anda menikmati bahagia begitu… ada pula segolongan.. yang tidak mahu baby itu hadir… dengan nada.. i belum bersedia.. i masih nak honeymoon.. i rasa ini belum masanya.. maka.. dimana letaknya bahagia… bersyukur akan membawa kita ke jalan bahagia….

Pernah satu ketika… sesorg.. berkata kepada cik… i jeles dengan u.. dapat pergi ke europe… jalan2.. i tgk gambar2 u.. rasa macam nak pegi jekr… tgk u happy jerk.. best laa jadi u…. itu kata mereka.. pada cik semasa cik berada di Ireland untuk Entreprenuership Course di Dublin Citu University 15 sept – 16 dis 2013…

Wahai sahabat… benar.. diri cik nampak bahagia.. cik bersyukur dengan pemberian Allah kepada cik untuk melihat dunia.. sesungguhnya itu salah satu impian cik… dapat juga belajar ke overseas… walaupun seketika.. kembali kepada definisi bahagia.. kenapa mencemburui diri ini.. yg kerdil… sedangkan diri beliau… cik lihat sgt bahagia…

Mengapa.. cik impikan berumah tangga… cik merancang.. dan Allah katanya belum masa utk cik.. maka redha akan sebuah perpisahan… sedangkan sahabat tadi.. menikmati hari2 bahagia.. bersama suami.. dan 2 org anak yg comel… cik cemburu melihat dia.. dan cik kata kan pada hati.. sabarlah.. akan Allah berikan pada kamu bila sampai masa yg sesuai…

To be continue..

image

Merenung… ditenung… termenung…

Shopping for Coach… It’s my 1st time

Such a great experience study in Ireland. giving me new experience in shopping. As it’s has been my hobby too what else just prepare for the money… Hahah..

Let me share my thought about Coach.. Brand name show it luxury item.. Me can’t afford for it… Expensive of coz… Elegant and style.. Love it…

Since in Malaysia.. I’m always adore to have it but the price always make me think it twice..

During my weekend trip to Kildare Village… I have looking to it and keep on thinking.. Whether to grab it or not… keep on thinking.. It’s gone.. Not my luck to have it.

Bip!!!!!bip!!!!!bip!!!!!! My friend info me about the sales and again.. I decide to get one handbag for myself.. Of coz i also remember about lot’s of people ask me to buy for them… I share the picture with them.. Hehehe happy to shop in the boutique this saturday(esok)…

20131025-134119.jpg

20131025-134207.jpg

Me look like Neelofa… Ohoooooo….

Me look like Neelofa... Ohoooooo....

Friend Weddiing and i’m being ask by my friend that i look like one of Malaysian celebrity : Neelofa

Pergi wedding Ari & Wahida,…. bersama2 yang lain laa…. tetiba boleh pulak si adik manis… Zira cakap.. muka cik macam Neelofa….. hurmm…. bahagian mana yang sama tu…

Cik pun curious laa…. mungkin gaya pakai tudung kowt… kalau sama cam Lofa… ada chance laa nak caras dia kan.. since I Minat Hans kowt…. huaaa…. melting laa… hehhe…